مقالات مجموعه ریوکو

به دنبال کیفیت و سازنده مقرون به صرفه برای پروژه بعدی خود هستید؟
با ما در تماس باشید

راهنمای خید کولر گازی

امروزه با روند گرم شدن زمین استفاده از کولرهای گازی حتی در استان‌های شمالی افزایش پیدا کرده و کولرگازی اسپلیت‌ از پرطرفدارترین سیستم های تهویه مطبوع بوده و از کارایی بالایی برخوردارند

۲۲ آذر ۱۳۹۹

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کولر گازی اسپلیت به علت عملکرد بدون سروصدا و ظرافت، بسیار رایج است. کولر گازی دوتکه یا اسپلیت از دو واحد جداگانه ساخته شده است. پنل خارجی شامل کمپرسور و کندانسور و شیر انبساط است که در خارج از ساختمان نصب می‌شود و پنل داخلی که اوپراتور و فیلتر هوا در آن قرار دارند در داخل ساختمان نصب می‌شود. پنل داخلی و پنل خارجی توسط دو لوله مسی یا آلومینیومی به همدیگر مرتبط هستند. لوله باریک‌تر گاز سرد را از پنل خارجی به پنل داخلی انتقال می‌دهد و لوله ضخیم‌تر کار خروج و انتقال گاز گرم به پنل خارجی و کمپرسور را به عهده دارد.

اسپلیت کولر گازی اینورتر با تبدیل برق متناوب به جریان برق مستقیم، موجب استارت تدریجی، کم صدا و کم مصرف دستگاه در هنگام راه اندازی کولر می‌گردند. اما میزان واقعی کاهش مصرف برق آنها نسبت به افزایش شدید بهای دستگاه قابل بررسی است.

بهتر است از اسپلیت ها یا کولر گازی استفاده نمائید که دارای اینورتر یا سطح مصرف انرژی A یا B باشند. اصولاً اینورترها متناسب با میزان مصرف ، دور مورد نیاز موتور (کمپرسور) را افزایش یا کاهش می‌دهند.

کولر گازی اسپلیت که از ظرفیت ۶۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ تولید می‌شود دارای انواع فقط سرمایشی، سرمایشی گرمسیری تروپیکال و دو فصلی سرد و گرم است و معمولاً از کمپرسورهای پیستونی یا روتاری بهره می‌برند.

کولر گازی اسپلیت دیواری در انواع اینورتر دار و بدون اینوتر با گرید های مختلف انرژی تولید می‌شود.

در کولر گازی اسپلیت دیواری از دو نوع گاز تبرید R۲۲ و R۴۱۰a استفاده می‌شود که معمولاً در کولرهای مجهز به اینورتر از گاز R۴۱۰ استفاده می‌شود.

تمام کولرهای گازی دیواری اسپلیت از برق تک‌فاز استفاده می‌کنند. کولر گازی اسپلیت دیواری از فن‌های سانتریفوژ با طول زیاد و قطر کم در یونیت داخلی استفاده می‌کنند که حجم هوادهی بالا و فشار خروجی پابینی دارند.

اسپلیت کولر گازی دیواری گری اسپلیت و کولرهای گازی گری Gree از معتبرترین و قدیمی ترین برندهای ساخت چین در بازار کولرهای گازی می‌باشد. محصولات تهویه مطبوع با برند گری در چهار کشور چین، برزیل، پاکستان و ویتنام تولید شده و این کمپانی فراملیتی با تولید سالانه ۲۷ میلیون دستگاه تهویه مطبوع خانگی یکی از بزرگترین کمپانی‌ها در این زمینه می‌باشد.

ویژگی‌ها:

* تایمر ۲۴ ساعته

* سطح صدای پایین

* حالت خواب راحت

* سیستم Auto Restart

* طراحی منحصر بفرد و زیبا

* قدرت پرتاب باد فوق العاده زیاد

* صرفه جویی در مصرف انرژی

* سیستم نظافت و عیب یابی خودکار

* سیستم پلاسمای سرد و یخ زدای اتوماتیک

* مدل‌های اینورتر کم مصرف با گرید انرژی A

فیلتراسیون به وسیله فیلترهای سلامتی که محیط را عاری از هر گونه آلاینده و ذرات گرد و غبار می‌سازد.

این برند در مدل‌های مختلفی موجود می‌باشند؛ ۱. اسپلیت دیواری ۲. اسپلیت پنجره‌ای و ۳. اسپلیت ایستاده مدل پرتابل

اسپلیت های دیواری آن به ۳ مدل تقسیم می‌شوند :۱. اینورتر ++ Grade A ۲. Grade A ۳. Grade B که در ظرفیت‌های ۹۰۰۰، ۱۲۰۰۰، ۱۷۰۰۰، ۲۴۰۰۰، ۲۸۰۰۰، ۳۰۰۰۰، ۳۲۰۰۰، ۳۶۰۰۰، ۴۸۰۰۰، ۵۰۰۰۰، ۶۰۰۰۰، ۷۲۰۰۰، ۹۰۰۰۰، ۹۵۰۰۰، ۱۰۰۰۰۰ موجود می‌باشند.

مدل‌های کولر گازی اسپلیت

* کولر گازی گری (GREE)

* کولر گازی اجنرال (OGENERAL)

* کولر گازی تراست (TRUST)

* کولر گازی ایران رادیاتور

* کولر گازی بوتان

* کولر گازی ال جی (LG)

* کولر گازی سامسونگ (SAMSUNG) :

* کولر گازی هایسنس (HISENSE) :

* کولرهای اسپلیت دیواری دارای درب باز شو جهت انجام تعمیرات وسرویس و نظافت فیلتر و فن هستند.

سطح صدای یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت در ظرفیت‌های مختلف بین ۳۵ تا ۵۲ دسیبل متفاوت است.

از امکاناتی که معمولاً در سیستم‌های کولر گازی اسپلیت دیواری وجود دارد می‌توان به سیستم توربو ، حالت خواب،فیلترهای ضد قارچ و ضد ویروس و … اشاره کرد و امکاناتی مانند حالت eco و اسکن هوشمند و سیستم wifi و فین طلایی و یونایزر و ... در برخی از برندها و مدل‌ها وجود دارد.