مقالات مجموعه ریوکو

به دنبال کیفیت و سازنده مقرون به صرفه برای پروژه بعدی خود هستید؟
با ما در تماس باشید

کدام برند کولر گازی بهتر است؟ کدام برند کولر گازی بهتر است؟

کولرگازی به دلیل برخورداری از مزیت‌های متعدد به یکی از تجهیزات پرکاربرد متداول برای تأمین هوایی خنک و مطبوع تبدیل شده است، اما برای خرید یک کولرگازی مناسب چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

۲۲ آذر ۱۳۹۹

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این مقاله قصد داریم شاخصه‌های مهمی که باید در زمان خرید و انتخاب کولر گازی به آن توجه داشت را مورد بررسی قرار دهیم. گرمای طاقت فرسای تابستان را به کمک سیستم‌های برودتی به راحتی می‌توان تحمل کرد. با شروع فصل تابستان و گرمای بسیار بعد از انجام کارهای روزانه کولر گازی می‌تواند با ایجاد هوایی مطلوب و دلنشین فضای اتاق را برای شما قابل تحمل کند. کولر گازی در انواع مختلف با موقعیت نصب و ظرفیت هوادهی متفاوتی تولید و در بازار موجود است. حین خرید این محصول سوالات بی‌شماری ذهن شما را درگیر می‌کند که این سوالات می‌تواند انتخاب را کمی دشوار کند. بنابراین در این مطلب سعی شده تا اطلاعات جامعی درباره ویژگی‌ها و مشخصات کولر گازی بهتر در اختیار شما قرار گیرد که خریدی بهینه و مقرون به صرفه را تجربه کنید. در ادامه به مواردی که باید در زمان خرید به آنها توجه کرد، اشاره شده است.

کولرگازی به دلیل برخورداری از مزیت‌های متعدد به یکی از تجهیزات پرکاربرد و روش‌های متداول برای تامین هوایی خنک و مطبوع در این صنعت تبدیل شده است و به همین دلیل یکی از پرفروش‌ترین تجهیزات برودتی در بازار است و شرکت‌های متعددی به منظور پوشش بازار در طراحی و ساخت انواع مدل‌های کولر گازی در حال فعالیت هستند. یکی از برندهای مطرح و معتبر کولر گازی ایران رادیاتور است که به دلیل بهره مندی از کیفیت بالا توانسته در لیست برندهای برتر بازار قرار گیرد و در حال حاضر جزو سه برند پرفروش بازار است.

طراحی پنل داخلی کولر گازی

کولر گازی از دو یونیت مجزا تهیه شده که پنل داخلی درون اتاق و یونیت خارجی در فضای بیرونی ساختمان نصب و اجرا می‌شود. به دلیل قرارگیری پنل داخلی درون فضای اتاق طراحی و مدل آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که به طور مستقیم در معرض دید قرار گرفته و شکل ظاهری دستگاه تاثیر بسزایی در دکوراسیون اتاق دارد. بنابراین بسیاری از افراد حین خرید ترجیح می‌دهند دستگاهی با شکل ظاهری لوکس و مدرن خریداری کنند. بنابراین شرکت‌های مطرح از بهترین مواد در ساخت پنل داخلی دستگاه استفاده می‌کنند، همچنین با بهره مندی از تکنولوژی‌های مدرن زیبایی چشم نواز و خیره کننده‌ای به آن می‌بخشند.

استفاده از دریچه‌های توزیع هوا متحرک و قابل تنظیم این امکان را فراهم می‌کند که در هر قسمت از فضای اتاق و با توجه به موقعیت ساکنین، هوایی دلنشین در اتاق توزیع شود. همچنین تنوع رنگ این امکان را به مشتری می‌دهد که با توجه به نوع طراحی محیط رنگ دلخواه را انتخاب و خریداری کند.

میزان مصرف برق و بازدهی کولر گازی

یکی از معیارهای اصلی و مهم در انتخاب کولر گازی میزان مصرف برق آن است. این سری از سیستم‌های تهویه مطبوع برای شروع به کار و استارت دستگاه نیاز به انرژی برق دارند. به همین دلیل در فصل تابستان کسانی که از کولر گازی به منظور سیستم خنک کننده بهره می‌برند شاهد هزینه‌های گزاف قبض برق هستند و شاید بتوان گفت یکی از دلایل عدم انتخاب کولر گازی مصرف برق زیاد آن باشد. به همین جهت شرکت‌های تولیدکننده مطرح سعی بر آن داشته که محصولاتی فوق کم مصرف تولید کنند. بر اساس برچسب انرژی، هرچه قدر میزان مصرف انرژی کم باشد میزان بازدهی دستگاه بیشتر است. از این رو برای انتخاب کولر گازی بهتر لازم است که به اطلاعات روی پرچسب توجه داشت، و دستگاهی با گرید انرژی A و یا B انتخاب کنید.

کدام برند کولر گازی از بقیه بهتر است؟

شرکت‌های متعددی در عرصه تولید با یکدیگر در حال رقابت هستند و هرساله سعی بر آن داشته که محصولاتی مدرن و مطابق با تکنولوژی‌های جدید روز دنیا طراحی و روانه بازار رقابت کنند. کولر گازی هم از این قاعده مستئنی نیست و هر ساله مدل‌های جدیدتر مطابق با فناوری‌های روز دنیا طراحی می‌کنند و به دست مشتریان در سراسر دنیا می‌رسانند. اما سوال اصلی و مهم اینجاست که کدام برند کولر گازی بهتر است. به دلیل تنوع برندهای موجود نمی‌توان تنها از یک برند نام برد، چرا که صدها برند در بازار موجود است و در بین آنها برندهایی به چشم می‌خورد که از اعتبار و شهرت جهانی برخوردار هستند. برندهای مطرح به دلیل تولید محصولاتی با سطح کیفیت بالا به سرعت در بازار شناخته شده و به دلیل تبلیغات گسترده سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار گرفتند. به طور مثال می‌توان به کولر گازی سامسونگ اشاره کرد که طی سال‌ها حضور در بازار همچنان توانسته به عنوان ۵ برند برتر و مطرح سیستم‌های تهویه مطبوع در سراسر دنیا شناخته شود.

صدای کولر گازی

کولر گازی خوب حین عملکرد با کمترین میزان صدا هوایی خنک و مطبوع را به محیط هدیه می‌دهد. فرض کنید در محیط کارتان مشغول انجام کار هستید و یا بعد از گذراندن یک روز سخت کاری به خانه پناه برده و مایلید در آرامش و سکوت به استراحت بپردازید. بنابراین میزان صدای دستگاه حین عملکرد نکته‌ای حائز اهمیت و قابل توجه است که برای انتخاب باید در نظر داشت. صدای کولر با واحد دسی بل بیان می‌شود که درون کاتالوگ تمامی محصولات درج شده است. صدای خروجی و نویز دستگاه اگر بیش از حد مطلوب باشد بدون شک آزاردهنده است که بعد از مدتی صدای ناهنجار آن فرد را به ستوه می‌آورد. بنابراین برای انتخاب بهتر است به میزان صدای درج شده در کاتالوگ توجه نمایید و کولر گازی کم صدا دستگاهی است که صدای خروجی آن کمتر از ۵۰db باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دما پویا نسبت به مشاهده و خرید سایر سیستم‌های تهویه مطبوع به منظور خریدی بهینه و مقرون به صرفه اقدام کنید.